Katarzyna Lis-Radomska

Katarzyna Lis-Radomska

O PRELEGENCIE

Informacje o prelegentce:

Katarzyna Lis-Radomska. Psycholog i psychoterapeutką. Ukończyła szkolenie w zakresie psychoterapii w nurcie systemowym w Wielkopolskim Towarzystwie Psychoterapii Systemowej, którego jest członkinią. Absolwentka Podyplomowego Studium Pomocy Psychologicznej w Dziedzinie Seksuologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, należy też do Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Tytuł magistra psychologii uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną. Doświadczenie zawodowe zdobywała poprzez współpracę między innymi z Poradnią Psychologiczno-Seksuologiczną “Bliżej Siebie”, Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Pegaz w Gdyni, Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku, a także Stowarzyszeniem Amnesty International jako trenerka praw człowieka. Pracowała również z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w PSONI.

Temat warsztatu:

Czego uczą się dzieci, gdy dobrze się bawią? Obozy i wycieczki szkolne jako pole realizacji potrzeb rozwojowych i budowania kompetencji społeczno-emocjonalnych.

Streszczenie warsztatu:

Warsztat poświęcony roli zabawy i doświadczeń obozowych w procesie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci. Uczestnicy przyjrzą się temu, w jaki sposób dobrze zorganizowana
zabawa oraz relacyjne środowisko obozu lub wycieczki sprzyjają budowaniu rezyliencji i zaspokajaniu potrzeb takich jak autonomia, przynależność i sprawczość.
W kontekście współczesnych wyzwań szczególna uwaga zostanie poświęcona wspieraniu dzieci przyzwyczajonych do świata cyfrowego, dla których oderwanie się od ekranów, kontakt z naturą i życie w grupie rówieśniczej stanowią zarówno trudność jak i szansę na rozwój nowych umiejętności. Porozmawiamy o tym, jak przekształcać momenty frustracji czy nudy w okazje do nauki i samopoznania.
Podczas warsztatu uczestnicy, korzystając z dyskusji moderowanej, będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami z pracy z dziećmi w kontekście edukacyjnym i wychowawczym. Zastosowane zostaną ćwiczenia z obszaru, które pomogą lepiej zrozumieć znaczenie uważności w budowaniu relacji, wspieraniu emocjonalnej równowagi oraz tworzeniu atmosfery sprzyjającej nauce poprzez zabawę.
Spotkanie ma charakter refleksyjno-praktyczny. Łączy wymianę doświadczeń, wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dziecka oraz praktyczne narzędzia pracy, które można zastosować planując wyjazdy z podopiecznymi i pracę wychowawczą.