O PRELEGENCIE
Informacje o prelegencie:
Projektant, edukator, współtwórca Musiconu Od 2015 roku aktywnie uczestniczy w rozwoju projektu Musicon – nagradzanego na świecie narzędzia edukacyjnego, które łączy muzykę, ruch i kreatywność w pracy z dziećmi. Jego doświadczenie projektowe i pasja edukacyjna sprawiły, że Musicon stał się innowacyjnym wsparciem dla nauczycieli i terapeutów w ponad 20 krajach.
Laureat prestiżowych nagród, m.in. iF Design Award oraz BETT Awards 2025 za rozwiązania sprzyjające inkluzji w edukacji. Znalazł się także na liście „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie” magazynu Brief. Jako prelegent i trener prowadzi warsztaty oraz szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli i terapeutów, pokazując, jak poprzez dźwięk i ruch można wspierać rozwój dzieci w przedszkolach i szkołach. Występował na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach edukacyjnych i projektowych (m.in. Expo 2020 w Dubaju, XII Międzynarodowa Konferencja Montessori w Warszawie, Forum Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty).
Temat warsztatu:
Jak budować harmonię między światem cyfrowym i analogowym?
Streszczenie warsztatu:
W świecie, w którym dzieci i młodzież dorastają równocześnie w rzeczywistości online i offline, potrzebujemy nowych języków, by mówić o równowadze, uważności i kreatywności. W metodzie Musicon, nie skupiamy się nanaprawianiu skutków przebodźcowania. Skupiamy się na tworzeniu środowiska, które od początku sprzyja koncentracji, radości odkrywania i naturalnemu rozwojowi kompetencji poznawczych, emocjonalnych i społecznych.
Podczas spotkania uczestnicy poszukają spójnika między cyfrowym a analogowym światem – zakodują taniec, namalują kod, zobaczą jak struktura i improwizacja mogą współistnieć, tworząc przestrzeń dla uważności i radości tworzenia.
To doświadczenie pokazuje, że dobrostan nie stoi w opozycji do cyfrowości – przeciwnie, może z niej czerpać, jeśli uczymy się świadomie balansować pomiędzy dwiema sferami.
Warsztat kierowany jest do nauczycieli, edukatorów i osób zarządzających środowiskiem edukacyjnym, które chcą odkrywać, jak poprzez zmysłowe i ruchowe doświadczenia można wspierać dobrostan uczniów i własny. Uczestnicy poznają elementy metody Musiconu, w której muzyka, ruch i kodowanie splatają się w całość, wspierając koncentrację, współpracę i wewnętrzną równowagę.