Dykalska Dorota

Dykalska Dorota

O PRELEGENCIE

Informacje o prelegentce:

Psycholożka, doktor nauk społecznych w zakresie Psychologii, nauczycielka dyplomowana. Zajmuje się diagnozą małych dzieci, prowadzi konsultacje dla rodziców w sprawach wychowawczych. Prowadzi terapię w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu.
Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym w kierunku rozwijania ich kompetencji społecznych i wspierania rozwoju emocjonalnego oraz poznawczego. Certyfikowana terapeutka metody Instrumental Enrichement oraz Instrumental Enrichement Basic. Prowadzi mediacje jako metodę rozwiązywania konfliktów i sporów rówieśniczych, rodzic- nastolatek, nauczyciel – rodzic, nauczyciel – uczeń. Współpracuje z ośrodkami naukowymi w Trójmieście. Interesuje się zagadnieniami wpływu reklamy i kultury konsumpcji na rozwój dzieci i ich rodzin. Aktywna członkinia Zarządu Stowarzyszenia Psychologii Edukacji. Na konferencji reprezentuje Sekcję Oświaty przy Ogólnopolskim Związku Zawodowym Psychologów, którego jest członkinią.

Temat warsztatu:

Gry językowe w szkole. W co grają uczniowie, w co nauczyciele i jak tu się dogadać?”

Streszczenie warsztatu:

Spotkanie ma pokazać, w jaki sposób nauczyciel, szkolny specjalista / psycholog może udzielać pomocy i wsparcia dzieciom i młodzieży podczas zwykłego dnia w szkole. Przyjrzymy się typowym grom językowym na szkolnym korytarzu, zajrzymy w okowy szkolnej komunikacji ze szczególną uwagą na język przemocowy i zaproponujemy lepsze słowa- klucze, które otwierają na kontakt i robią różnicę. Wcielimy się w role młodych ludzi, którzy przychodzą po tzw. pierwszą pomoc psychologiczną: mogą być zbuntowani albo wycofani, mocno zamknięci albo niezwykle ekspansywni, zalęknieni, depresyjni… W czasie zajęć będziemy się zatrzymywać, by przeformułować wypowiedzi, by wydobywać zasoby, szukać wyjątków.