Archive

Informacje o prelegentce: . Temat wykładu: "Od ekranu do obecności" – jak budować kontakt z uczniem w cyfrowej codzienności szkoły? Streszczenie: W świecie, w którym ekran bywa bliżej niż drugi człowiek, a kontakt wzrokowy częściej zastępuje selfie niż spojrzenie pełne uwagi, szkoła staje się jedną z ostatnich przestrzeni, gdzie młody człowiek może doświadczyć prawdziwej obecności. Ale co to znaczy – być obecnym wychowawcą w czasach scrollowania? Podczas tej prelekcji opowiem o codziennych rytuałach, które nie wymagają dodatkowego czasu, a potrafią zmienić atmosferę w klasie. O pytaniach, które otwierają, a nie tylko odpytują. O języku, który dba o emocje. To będzie wystąpienie - pełne inspirującej praktyki! Zobaczymy świat ucznia, w ktorym technologia może stać się mostem, a nie murem między nim a nauczycielem...

Temat wykładu: Sztuczna Intymność. Empatyczne maszyny i przemiany bliskich relacji Streszczenie: Technologie definiujące kolejne epoki przekształcają dynamikę relacji międzyludzkich. Współczesne systemy łudzące, takie jak uniwersum wirtualnych influencerów czy loveboty, kształtują młode pokolenie dorastające w transhumanistycznym krajobrazie mediów syntetycznych. Omówię fenomen sztucznych towarzyszy – generowanych komputerowo, antropomorficznych i hiperrealistycznych postaci, które symulują ludzkie doświadczenia oraz emocje. Cyfrowo ucieleśnieni, społecznie interaktywni agenci, pełnią opiniotwórcze funkcje a ich dysponenci wykorzystują szereg narzędzi wywierania wpływu w celu wchodzenia w relacje paraspołeczne. Proces technologicznego wytwarzania intymności prowadzi do sytuacji, w której właściciele sztucznej inteligencji operują czymś na kształt interaktywnej maski – algorytmicznego przebrania umożliwiającego nie tylko pozyskiwanie i monetyzację danych, lecz także kształtowanie percepcji rzeczywistości swoich odbiorców. Informacje o prelegentce: dr Ada Florentyna Pawlak - antropolożka technologii, prawniczka i historyczka...

Informacje o prelegencie: Tomasz Bilicki - pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Prowadził interwencję kryzysową oraz psychoterapię w Punkcie Interwencji Kryzysowej Fundacji Innopolis, Pracowni Wsparcia Psychologicznego PoMoc, Centrum Medycznym "Szpital św. Rodziny" (kontrakt z NFZ - 1. poziom referencyjny), Regionalnym Interwencyjnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Nauczyciel dyplomowany. Fot. Mateusz Skwarczek, Agencja / Gazeta...

Informacje o prelegencie: Mateusz Kusznierewicz - sportowiec, żeglarz, mistrz olimpijski i mistrz świata. Trener i wykładowca. Wprowadza sport do biznesu. Prowadzi wykłady motywacyjne dla firm. Promuje przedsiębiorczość i efektywność w działaniu. Pokazuje także, jak zadbać o zdrowie, dobrostan i jak nie dopuścić do wypalenia zawodowego. Mateusz jest również CEO projektu żeglarskiego Aspire oraz pomysłodawcą projektu Power Walk, motywującego Polaków do codziennych spacerów po zdrowie. TYTUŁ WYSTĄPIENIA: Piramida Sukcesu - poznaj mistrzowskie techniki wygrywania STRESZCZENIE WYSTĄPIENIA: Skąd bierze się sukces? Czy można go zaplanować? Jaka jest na niego metoda? Okazuje się, że sportowcy posiadają techniki, które można wykorzystać w codziennym życiu. Wiedzą jakie podjąć działania i z jakich metod korzystać by osiągać postawione cele i zwiększać szanse na osiągnięcie sukcesu. Co ciekawe, są to rozwiązania dostępne dla...

Informacje o prelegencie: Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 600 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od ponad 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał prestiżową nagrodę Popularyzatora Nauki w konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Temat wykładu: Rozmowy kontrolowane. Co w mózgu słucha i jak reaguje na słowa. Streszczenie: To niesamowite jak wiele różnych struktur mózgowych uaktywnia się pod wpływem słyszanej mowy. Poza oczywistymi, związanymi z rozpoznawaniem słów i zrozumieniem, czyli funkcjami poznawczymi, w przetwarzaniu mowy biorą udział mózgowe obszary odpowiedzialne za funkcje popędowe, emocjonalne, motywacyjne, pamięciowe, proceduralne, a nawet wegetatywne. Jedno, pojedyncze słowo może...